THREE.js nedir ?: webgl kullanmamıza yarayan javascript kütüphanesidir
http://threejs.org/ ana sitesidir sevdiğim güzel taraflardan birisi açık kaynaktır.Çok güzel dökümantasyonu var
https://www.heroforge.com/ three.js hazırlanan uygulamalardan bir tanesi ama bunu çok beğendim.
http://threejs.org/docs/index.html#Manual/Introduction/Creating_a_scene buradaki makaleyi inceleyim özet olarak
ALTYAPI
<!DOCTYPE html> <html> <head> <meta charset=utf-8> <title>My first Three.js app</title> <style> body { margin: 0; } canvas { width: 100%; height: 100% } </style> </head> <body> <script src="js/three.min.js"></script> <script> // Our Javascript will go here. </script> </body> </html>(kodlar dökümantasyondan alıntıdır, temel altyapımızı oluşturduk)
SAHNE
var scene = new THREE.Scene();
/* SAHNEMİZİ OLUŞTURDUK */var camera = new THREE.PerspectiveCamera( 75, window.innerWidth / window.innerHeight, 0.1, 1000 ); /* BURADA KAMERAMIZIN AÇISINI BELİRLEDİK */ var renderer = new THREE.WebGLRenderer(); renderer.setSize( window.innerWidth, window.innerHeight ); /* pencere ölçüleri */ document.body.appendChild( renderer.domElement );
/* BURADA KAMERAMIZIN AÇISINI BELİRLEDİK */
NESNELERİ EKLEYELİM
var geometry = new THREE.BoxGeometry( 1, 1, 1 ); /* KÜP nesnesi X Y Z KORDİNATLARINI BAZ ALIR */
var material = new THREE.MeshBasicMaterial( { color: 0x00ff00 } );/* rengi */
var cube = new THREE.Mesh( geometry, material );
scene.add( cube );/* ekleme komutu */
camera.position.z = 5;
NESNELERİ RENDER ETMEK
function render() {
requestAnimationFrame( render );
/* hareketleri yazağımız yer */
renderer.render( scene, camera );
}
render();
/* özel fonksiyonumuz var hazır şekilde verilen bu şekilde nesnelere hareket katabiliriz */
HAREKET KATALIM O ZAMAN
cube.rotation.x += 0.1;
cube.rotation.y += 0.1;
KÜBÜN X VE Y KORDİNATLARINA 0.1 LİK HAREKET VERDİK RENDER FONKSİYONUMUZ O ANİMASYONU ÇALIŞTIRACAKTIR
PROJEMİZİN TOPLU HALİ
<html>
<head>
<title>My first Three.js app</title>
<style>
body { margin: 0; }
canvas { width: 100%; height: 100% }
</style>
</head>
<body>
<script src="js/three.min.js"></script>
<script>
var scene = new THREE.Scene();
var camera = new THREE.PerspectiveCamera( 75, window.innerWidth/window.innerHeight, 0.1, 1000 );
var renderer = new THREE.WebGLRenderer();
renderer.setSize( window.innerWidth, window.innerHeight );
document.body.appendChild( renderer.domElement );
var geometry = new THREE.BoxGeometry( 1, 1, 1 );
var material = new THREE.MeshBasicMaterial( { color: 0x00ff00 } );
var cube = new THREE.Mesh( geometry, material );
scene.add( cube );
camera.position.z = 5;
var render = function () {
requestAnimationFrame( render );
cube.rotation.x += 0.1;
cube.rotation.y += 0.1;
renderer.render(scene, camera);
};
render();
</script>
</body>
</html>
YAKINDA BAŞKA KONULARDA GÖRÜŞMEK ÜZERE :)
Türkçe kaynak isterseniz :http://www.jskoleji.com/p/threejs.html
Türkçe kaynak isterseniz :http://www.jskoleji.com/p/threejs.html
Merhaba,
YanıtlaSilThree js'i aktif olarak kullanıyor musunuz?
Öncelikle geç yanıt verdiğim için oldukça özür dilerim.Sorunuzun yanıtı:birkaç senedir kullanmamıştım fakat şu sıralar ihtiyaç doğdu..https://www.linkedin.com/in/deniz-soft/ veya +9005536964026 üzerinden bana ulaşabilirsiniz.
Sil