İngilizce-2

Son olarak past continious ,present perfect ,past perfect ve future tenses(gelecek zaman ) konularına bakıcaz.




PAST CONTİNİOUS (geçmiş zamanın hikayesi)

Onu yapıyordum ,bunu yapıyordum,yazı yazıyordum gibi durumları ifade etmek için kullanıyoruz.

özne +was/were +fiil+ing ...

I was  playing football - ben futbol oynuyordum.

I wasn't being leader in company - ben şirkette lider değildim.
Was ı playing guitar ? -ben gitar çalıyormuydum ?

PRESENT PERFECT TENSE(di'li geçmiş zaman)

ileriye baktı , dümdüz yürüdü ,yemek yaptı gibi olayları  anlatmak için kullanılır ve fiillerin 3.hali kullanılır.

zamirler+has/have +fiilin 3.hali(ed)

ı have cleaned the house -evi temizledim

he hasn't done his works -o işlerini bitirmedi

has she learned/learnt english ?-o ingilizce öğrendi mi ?

PAST PERFECT(mış-miş'li geçmiş zaman)

ödevimi yapmıştım,muğla'ya gitmiştim gibi olayları anlatmak için kullanılır.

özne+ had+ fiilin 3.hali 

ı had worked in X company. -X şirketinde çalışmıştım.

ı hadn't bought new car - yeni araba almamıştım.

had you play football  -futbol oynamışmıydın ?


FUTURE TENSES(WİLL,GOİNG TO{gonna})

şimdi gelelim gelecek zamana öncelikle will ve going to 'dan bahsedeyim.will anlık konuşmalarda ,going to ise planlanmış durumlar için kullanılır.

özne + will/going to + fiilin 1.hali ...

i will join new football team  -yeni futbol takımına katılacağım.

she will'not / won't believe their lies - onların yalanlarına inanmayacak.

Will you leave this country ?-bu ülkeden ayrılacakmısın ?

going to/gonna

!bu present continioustaki go fiili ile karıştırılmamalıdır,gonna daha çok günlğk kullanım içindir.

ı'm (gonna)going to the sydney -sidneye gidiceğim
ı'm not (gonna)going to the sydney -sidneye gitmiyorum
are you going to the sydney in semester ? -sömestırda sidneyemi gidiceksin ?


Temel bilgiler artık bitmiştir artık stage 1-2-3 kitapları ve dökümantasyonları okuyabilirsiniz .Ancak essay yada paragraflar yazarak kelime dağarcığınızı çoğaltın ve yabancı arkadaş edinin.

Aşağıdaki konuları sizler yapılarına (benim yaptığım şekilde )ayırarak kendiniz cümleler kurarak kendiniz öğrenebilirsiniz hepinize iyi şanşlar soru ve tavsiyeleriniz için yorum yazınız
  1. Relative clauses
  2. diğer tenseleri(ingilizcede 14 tane tense var)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder