hızlı ingilizce dersleri -Temel zamanlar

Yazı veya kağıdımızın 2.parçasına geldik ,temel 2-3 tenseden sonra kalan tenseleri kendi yöntemlerinizle öğrenmeniz daha faydalı olacaktır ,hazır bilgi unutulur ama emeğinle öğrendiğin birşeyi unutamazsın.Ayrıca araştırmadan hergün kendine birşey katmadan öğrendiğiniz şeyleri unutacağınız ortada bu yüzden size araştırmanız için kaynakların linkini yolluyorum zaten sorun araştırma yapmamamızdır.
öğreneceğimiz şeyler

  1. -modals
  2. -present continuous
  3. -past simple



MODALS KİPLER (can/could ,must,should,have to)

can / could

burada olay kabiliyetleri açıklamaktır. Örnek olarak, ben blog yazabiliyorum,seni anlayabiliyorum,

ı can solve all problems -  bütün problemleri çözebilirim
 ı can't understand you   - seni anlayamıyorum
can you speak turkish ?  - türkçe konuşabilirmisin ?

could geçmişteki yapılan konularda yapılan işlerde ve ricalarda kullanılır .can' in kibar hali denilebilir.
ı could draw a paint. - ben resim çizebiliyordum.
ı couldn't write a blog  -ben blog yazamazdım.
could ı get a new clothes - yeni kıyafetler alabilirmiydim .

have to / must

MUST

ı must study my lessons  -ben derslerime çalışmalıyım.
you mustn't be late your job  -sen işine geç kalmamalısın ?
Must they work on their job? - onlar işlerinde çalışmalılar mı?

HAVE TO

have to daha çok kurallar için geçerli bir kavramdır. örneğin trafik kuralları vb
you have to stop when seeing on the red light  -kırmızı ışık gördüğünde durmalısın.
you don't have to stop when seeing on the green light -yeşik ışık gördüğünde durmak zorunda değilsin

when do you have to stop? - ne zaman durmalısın _

SHOULD 

Should'da ise tavsiyelerde kullanılan bir kiptir.

you should take care of yourself.-kendine  iyi bakmalısın
you shouldn't leave your family.-ailenden ayrılmamalısın.
should ı speak to my teacher ? - öğretmenimle konuşmalımıyım?
what should ı do to pass the lessons? - Derslerimi geçebilmek için ne yapmalıyım?

Present contiounus(şimdiki zaman)

Şu andan bahsettiğimiz vakit bulunduğumuz vakit şimdiki zamandır :)  ve tek özellik fiillerin başına -ing eki getirilir.

-ı write a blog -ben bir blog yazarım 
ı'm writing the blog - blog yazıyorum.

-ı'm not leaving my home -evimden ayrılmıyorum ?

-are they doing their homework? -ödevlerini yapıyorlar mı?

BASİT GEÇMİŞ ZAMAN(past simple)

Öncelikle ingilizcede çok fazla geçmiş zaman tip bulunduğu için basit geçmiş zamanla başlayacağım.
Fakat fiillerin 2.halini öğrenmek zorundasın ancak günlük hayatta did + fiilin kendisini getirmek yeter.Tekrar şu isim fiil cümlesi konusuna geri gönelim ve isim cümlelerinden başlayalım.
isim cümlesi durunma ve bulunma bildiren fiil bulunmayan isimlerdir.

ilk ödev
interrogative,negative,interrogative
kelimelerinin anlamını sözlüklerden öğrenin.Örneklerimize geçelim o halde ...






YAPI
özne-was /were .....

örnekler
ı was born in Eskişehir -Ben eskişehirde doğdum.
she was sick yesterday.-Dün o hastaydı.
he wasn't born for 10 years ago -o 10 yıl önce doğmadı.
Were we in the math lesson?- biz matematik dersindemiydik ?

fiil cümlesi

Burada ufak bir kötü haberim var, olumlu cümlelerde fiillerin 2.halini kullanılır, bunları akademik çeviriler ve benzeri resmi işler için öğrenmek zorundayız. Fiillerin listesi burada :https://www.englishclub.com/vocabulary/irregular-verbs-list.htm

Aslen fiilden önce did getirildiği vakit zaten geçmiş zaman olduğu anlaşılıyor.Ancak resmi bir kullanım değildir.İzninizle bir örnek ile açıklayayım.

ı did understand you -seni anladım

ı understood you-seni anladım

ı didn't understand you -seni anlamadım.

did you understand me?- beni anladın mı?


şuanlık bu kadar yeter diye düşünüyorum ,isterseniz bana yazdığınız essay veya paragrafları kontrol edebilirim.Artık kitapçılardaki stage-1 kitapları sözlük ile birlikte okuyabilirsiniz.



Eğer günlük kullanımları veya yurtdışında gerçek anlamda dil kullanmak istiyorsanız.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLDmYv4K6cnjcLqNnFVF8h1Wot9VjiWcnd
Bu videoları tavsiye ederim, zaten yurtdışında videolar çektiği için ingilizce konusunda benden çok daha iyi birisi.

Diğer blogumda past continious ,present perfect ve future tenses(gelecek zaman ) ile bu seriyi bitiricem umarım bu seriyi bitirdiğinizde nasıl dil öğreneceğinizi öğrenmişsinizdir.










































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder